Hráč versus příšery: K čemu slouží monstra v počítačových hrách
Už od počátků počítačových her v nich příšery hrály klíčovou roli. Fungují zde jako nebezpečí, kterému je třeba se vyhnout, jako bossové úrovní, které je třeba porazit, nebo jako cíle, které je třeba zničit, abyste získali body navíc. Proč je ale postava příšery ve hrách tak důležitá a jak počítačové hry formovaly koncepty monstrozity v naší kultuře? Ve snaze odpovědět na tyto otázky zkoumá kniha Hráč vs. příšery uplynulé půlstoletí příšer ve hrách od draků z prvních stolních her na hrdiny a pixelových mimozemšťanů ze Space Invaders až po zdeformované mutanty z The Last of Us či bizarní bestie z Bloodborne a odhaluje jejich společné rysy.
Na příkladech monster všemožných typů zkoumá Jaroslav Švelch umění designu příšer a vliv, který na něj měla mytologie, výtvarné umění, populární kultura a stolní RPG hry. Zároveň ukazuje, že počítačové hry navazují na studenoválečnou koncepci jasně definovaných, vypočitatelných nepřátel a zobrazují monstra jako postavy, které jsou nenapravitelně zlé, ale přitom nevyhnutelně vždy porazitelné. Na jednu stranu vysvětluje, v čem jsou takto zjednodušené herní příšery přitažlivé, ale zároveň také zkoumá, jak by se toto médium mohlo dál rozvíjet, aby nabídlo i nuancovanější podoby monstrozity.
Na příkladech monster všemožných typů zkoumá Jaroslav Švelch umění designu příšer a vliv, který na něj měla mytologie, výtvarné umění, populární kultura a stolní RPG hry. Zároveň ukazuje, že počítačové hry navazují na studenoválečnou koncepci jasně definovaných, vypočitatelných nepřátel a zobrazují monstra jako postavy, které jsou nenapravitelně zlé, ale přitom nevyhnutelně vždy porazitelné. Na jednu stranu vysvětluje, v čem jsou takto zjednodušené herní příšery přitažlivé, ale zároveň také zkoumá, jak by se toto médium mohlo dál rozvíjet, aby nabídlo i nuancovanější podoby monstrozity.
Detaily vydání
Kategorie
Populárně naučná
Populárně naučná
Formát
140 x 210 mm
192 stran
brožovaná vazba
140 x 210 mm
192 stran
brožovaná vazba
ISBN
9788074704925
9788074704925
Rok vydání
2024
2024
Nakladatel
Akropolis
Akropolis
Jazyk
čeština
čeština
Autor obalu
Luis Blackaller
Luis Blackaller
Překladatel
Daniel Dolenský
Daniel Dolenský
Kód produktu
68379
68379
Zařazeno v kategoriích
Knihy a komiksy Knihy Žánry Ostatní žánry
Knihy a komiksy Knihy Žánry Populárně naučná
Výrobci Ostatní Akropolis
Knihy a komiksy Knihy Žánry Ostatní žánry
Knihy a komiksy Knihy Žánry Populárně naučná
Výrobci Ostatní Akropolis
Hráč versus příšery: K čemu slouží monstra v počítačových hrách - hodnocení
Produkt Hráč versus příšery: K čemu slouží monstra v počítačových hrách zatím nikdo nehodnotil.