Všechny recenze uživatele Pavel M.
Rising Sun (česky)
Rising Sun (česky)
Kvalita všech komponentů je excelentní, bojový systém je opravdu originální a lze u něj skvěle taktizovat i ve zdánlivě prohrané situaci. Celkově hra nabízí více způsobů jak zvítězit a proto se jen tak neohraje a může bavit i hráče, kteří preferují nekonfliktní hry. Příjemně mě překvapilo i to, že ačkoli každý klan má vlastní unikátní schopnost, tak hra působí vyrovnaně a žádný z klanů nevyčnívá jako ten nejsilnější tak jako tomu u některých her bývá. Hra vybízí i k intenzivní interakci mezi hráči díky uzavírání spojenectví, ale také díky tomu, že takřka každý tah jednoho hráče ovlivňuje všechny ostatní.
Doposud je Rising Sun možná jediná hra, které nevím co vytknout.
Sada kostek Zaklínač - Yennefer
Sada kostek Zaklínač - Yennefer
Osobně mě z nových sad kostek Zaklínače nejvíce zaujala zeleně zbarvená sada Yennefer. Tato sada opravdu vyčnívá a nepodobá se žádné jiné sadě, kterou doposud vlastním.
Pokud vás sada zaujala, ale zároveň nejste zrovna fanoušci Zaklínače, tak vám určitě doporučuji na to nebrát ohled a prostě po ní šáhnout. Nebudete zklamaní.
Pokud vás sada zaujala, ale zároveň nejste zrovna fanoušci Zaklínače, tak vám určitě doporučuji na to nebrát ohled a prostě po ní šáhnout. Nebudete zklamaní.
Blood Rage: Soumrak bohů
Blood Rage: Soumrak bohů
Blood Rage hodnotím velmi kladně. Ze všech Area Control, které jsem doposud hrál, je BR jednou z nejjednodušších a to pouze v dobrém smyslu. Hra díky tomu poměrně odsýpá, ale nebojte se, dochází i k velmi těžkým rozhodnutím.
Opravdu se mi líbí aspekt vybírání karet na začátku každého z 3 daných věků (herních období) kdy si hráč vybere jednu z karet, které mu byli přiděleny a zbytek karet pošle dál s vědomím, že spousta dobrých karet přijde do ruky ostatním hráčům.
Tento faktor sám o sobě hodně navyšuje celkovou znovuhratelnost hry, jelikož si při každé hře navybíráte své karty jinak a povede to k jinému taktizování.
Dovolím si přidat i krátké srovnání s Rising Sun. Obě hry jsou velmi podařené a nesou určité podobnosti (např. získávání bodů za obětování jednotek, nebo verbování silných monster), ale jsou zde i znatelné rozdíly (např vyjednávání a spojenectví v RS nebo Ragnarok v BR).
Ten nejdůležitější je z mého hlediska to, že zatímco RS je více hra strategická, kde můžete hodně plánovat dopředu, tak BR je spíše hra taktická, kde plánujete více za pochodu a svoje plány tudíž i měníte podle toho, co dělají ostatní.
Mě osobně více sedí styl RS, ale tohle je už opravdu o preferenci jednotlivce než o tom, která z těchto her je lepší. Eric Lang zapracoval výtečně na obou hrách.
Opravdu se mi líbí aspekt vybírání karet na začátku každého z 3 daných věků (herních období) kdy si hráč vybere jednu z karet, které mu byli přiděleny a zbytek karet pošle dál s vědomím, že spousta dobrých karet přijde do ruky ostatním hráčům.
Tento faktor sám o sobě hodně navyšuje celkovou znovuhratelnost hry, jelikož si při každé hře navybíráte své karty jinak a povede to k jinému taktizování.
Dovolím si přidat i krátké srovnání s Rising Sun. Obě hry jsou velmi podařené a nesou určité podobnosti (např. získávání bodů za obětování jednotek, nebo verbování silných monster), ale jsou zde i znatelné rozdíly (např vyjednávání a spojenectví v RS nebo Ragnarok v BR).
Ten nejdůležitější je z mého hlediska to, že zatímco RS je více hra strategická, kde můžete hodně plánovat dopředu, tak BR je spíše hra taktická, kde plánujete více za pochodu a svoje plány tudíž i měníte podle toho, co dělají ostatní.
Mě osobně více sedí styl RS, ale tohle je už opravdu o preferenci jednotlivce než o tom, která z těchto her je lepší. Eric Lang zapracoval výtečně na obou hrách.
The World of SMOG: Rise of Moloch
The World of SMOG: Rise of Moloch
Hru hodnotím po odehrání prvních dvou scénářů jak ve dvou hráčích tak i v pěti. Hra funguje velmi dobře ve dvou hráčích, ale v pěti dle mého opravdu exceluje kdy kromě Nemesise každý hráč ovládá jednoho Gentlemana a dohromady musejí Gentlemani spolupracovat aby měli nějakou naději na vítězství. Tématicky se pro mě tato hra stala jednoznačným favoritem a pokud vám nijak nevadí hororovější prostředí tak se touto jedinečnou kombinací Steampunku, Nekromancie a Starověkého Egypta budete kochat a jistě vás zaujme celý příběh hry, který opravdu tvoří smysluplnou, poutavou a unikátní kampaň. Znovuhratelnost je vysoká, jelikož každá kapitola nabízí jiné podmínky pro vítězství, Gentlemani pokaždé získávají jiné itemy i upgrady jejich schopností, Nemesis ovládá Agenty a Miniony, jenž mají dvě ruzné schopnosti z nichž si vždy jednu vyberete před začátkem hry, takže schopnosti můžete střídat - jednoduše důvodů proč si tuto hru zahrát znova je spousta. První dvě kapitoly působí velmi vybalancovaně a obě strany mají dobré šance na vítězství, ačkoli se třeba snaží o něco jiného - např. v druhé kapitole je cílem Gentlemanů přežít dost dlouho na to aby sesbírali 4 artefakty zatímco Nemesis každé kolo sesílá spoustu minionů, aby Gentlemany neutralizoval dřív než artefakty sesbírají (viz. obrázek). Kvalita komponentů je skvělá a celkově je hra velmi dobře a detailně zpracovaná - tedy až na knihu pravidel. Bohužel jedinou věc, kterou musím této hře vytknout je Rulebook, jehož zpracování CMON trochu pokazil. Není to žádná katastrofa, ale je potřeba aby si pravidla alespoň jeden člověk opravdu pořádně prostudoval. Navíc jelikož některé věci v Rulebooku chybí tak CMON vydal oficiální FAQ, které naleznete zde - https://cmon.com/product/the-world-of-smog/rise-of-moloch. Případně se můžete obrátit i na BoardGameGeek kde hráči již spoustu otázek objasnili. Každopádně pokud se vám hra stylově a tématicky zamlouvá tak neváhejte. Nebýt nesrovnalostí v rulebooku tak je to pro mě čistých 5/5, takto dávám 4,5/5 ale ta hra si ve výsledku 5 hvězdiček prostě zaslouží.
Citadel Layer: Auric Armour Gold
Citadel Layer: Auric Armour Gold
Nějakou dobu jsem bez zlaté barvy vydržel, ale našlo se jednoduše několik figurek, které jsem bez zlaté nechtěl barvit. Hned u první figurky jsem poznal, že koupě zlaté bylo správnou volbou. Na figurce krásně vyčnívá.
Endeavor: Age of Sail
Endeavor: Age of Sail
Jak již to však u Area Control her bývá, tak je určitě výraznější ve vyšším počtu. Nezkoušel jsem ji pouze ve dvou hráčích, ale tato možnost mě ani neláká. Díky tomu, že je deska oboustranná a jedna strana je lépe přizpůsobena pro menší počet hráčů, tak je hra poměrně napínavá i ve třech, ale jednoznačně Endeavor doporučuji pro ty, kteří mají tu možnost hrávat ve čtyřech či pěti hráčích, protože napětí stoupá jakmile se mapa rychle naplňuje žetony protihráčů a budovy vám mizí před očima.
Hra má velmi dobrou znovuhratelnost v základním provedení, ale Exploits doplňky, které můžou být libovolně přidány do hry, znovuhratelnost značně navyšují.
Z Endeavor mám také podobný pocit jako z Lords of Waterdeep v tom směru, že hra na začátku působí jednoduše, ale s postupem času se obtížnost navyšuje a ke konci již musíte své tahy dobře promýšlet.
Po čtyřech hrách hodnotím Endeavor: Age of Sail velmi pozitivně a hru vřele doporučuji.
D&D Eberron: Rising From the Last War Adventure Book
D&D Eberron: Rising From the Last War Adventure Book
Eberron je dle mého jeden z nejlepších světů, které společnost Wizards of the Coast k DnD zpracovali. Jedná se o originální steampunkový svět, ve kterém je na spoustu klasických ras pohlíženo z jiného úhlu pohledu - jejich kultura se totiž vyvíjela na Eberronu úplně jinak. Hobiti jsou převážně nomádi cestující po světě na dinosaurech. Orkové nejsou jen agresivní rasou hranou hněvem boha Gruumsh. Naopak jsou mnohem komplexnější rasou, která je ochotná přijímat a spolupracovat s ostatními. Mají silný vztah k přírodě a duchovní cítění. Očekávejte neočekávané.
Nová Artificer class působí velmi zábavně a je takřka jisté, že alespoň jeden z Vašich hráčů si bude chtít tuto classu vyzkoušet.
Výtaným bonusem jsou i patroni. Eberron poskytuje možnost volby patrona pro vaši skupinu. Mezi patrony jsou například: Zločinecké organizace, Vyšetřovací služby, Univerzity, Noviny nebo třeba Nesmrtelné bytosti. Zvolený patron může vaší skupině dát smysl společného cíle hned od začátku kampaně a pravidelně vás zásobovat zajímavými úkoly.
Kniha také obsahuje plakát mapy Khorvaire.
Nová Artificer class působí velmi zábavně a je takřka jisté, že alespoň jeden z Vašich hráčů si bude chtít tuto classu vyzkoušet.
Výtaným bonusem jsou i patroni. Eberron poskytuje možnost volby patrona pro vaši skupinu. Mezi patrony jsou například: Zločinecké organizace, Vyšetřovací služby, Univerzity, Noviny nebo třeba Nesmrtelné bytosti. Zvolený patron může vaší skupině dát smysl společného cíle hned od začátku kampaně a pravidelně vás zásobovat zajímavými úkoly.
Kniha také obsahuje plakát mapy Khorvaire.
Bojarská medovina
Bojarská medovina
Medovina má parádní chuť a rozhodne patří k těm lepším, které jsem za minulý rok ochutnal. Logo láhve má krásný středověký nádech a z medoviny tak činí vhodný doplněk při hraní DnD nebo deskových her se středověkou tématikou.
Sada kostek Dračí oheň
Sada kostek Dračí oheň
Kostky jsou opravdu velmi povedené. Osobně se mi zamlouvá jak rozdílně jednotlivě kostky působí - některé jsou převážně oranžové a jakoby tedy čerstvě hořící, zatímco jiné jsou více do černa a připomínají vyhasínající oheň s popelem. Viz. fotka.
Near and Far
Near and Far
Near and Far jednoznačně doporučuji obzvláště pro hráče, kteří mají rádi vyprávění příběhů. Hra obsahuje 3 různé mody - Arcade Mode, Character Mode a Campaign Mode
. Arcade Mode je ideální pro jednorázové hry kde se vám příliš nechtějí řešit příběhy a i tento mod funguje velmi dobře, protože je tato hra kvalitním Worker Placementem i bez příběhů.
Každopádně její kvalita více vyčnívá ve dvou zbylých módech. Osobně se mi hodně líbí Character Mode, kde jsou všechny úkoly vašeho charakteru návazné a tak plníte úkoly z velké časti podle toho, jak jste se rozhodli u předešlého. Navíc v průběhu těchto módů můžete vaše hrdiny učit novým schopnostem, které budou unikátní pro vašeho hrdinu v průběhu kampaně.
Znovuhratelnost je dle mého názoru vysoká, protože kampaň se skládá z 10ti her na různých mapách s odlišnými úkoly. Character Mode pak obsahuje obvykle 4 hry na různých mapách, kde jsou úkoly závislé na tom jakého hrdinu jste si zvolili - a jelikož jich je 8, tak je tento mód hratelný několikrát.
A ikdyby jste odehráli všechny tyto módy tak je Arcade mode pořád poruce a časem si stejně nebudete pamatovat jaké úkoly jste plnili a ikdyby ano - vždy můžete zvolit druhou možnost při plnění úkolu. Jedinou slabinou může být menší hráčská interakce.
Hráči své tahy vzájemně moc neovlivní a duely jsou rozhodnuty na základě hození kostky. Upřímně mi to však zde nepřijde jako problém, jelikož duely nejsou ani zdaleka tím hlavním a interakce přichází ve formě čtení úkolů pro druhé hráče a některé úkoly i skvěle pobaví.
. Arcade Mode je ideální pro jednorázové hry kde se vám příliš nechtějí řešit příběhy a i tento mod funguje velmi dobře, protože je tato hra kvalitním Worker Placementem i bez příběhů.
Každopádně její kvalita více vyčnívá ve dvou zbylých módech. Osobně se mi hodně líbí Character Mode, kde jsou všechny úkoly vašeho charakteru návazné a tak plníte úkoly z velké časti podle toho, jak jste se rozhodli u předešlého. Navíc v průběhu těchto módů můžete vaše hrdiny učit novým schopnostem, které budou unikátní pro vašeho hrdinu v průběhu kampaně.
Znovuhratelnost je dle mého názoru vysoká, protože kampaň se skládá z 10ti her na různých mapách s odlišnými úkoly. Character Mode pak obsahuje obvykle 4 hry na různých mapách, kde jsou úkoly závislé na tom jakého hrdinu jste si zvolili - a jelikož jich je 8, tak je tento mód hratelný několikrát.
A ikdyby jste odehráli všechny tyto módy tak je Arcade mode pořád poruce a časem si stejně nebudete pamatovat jaké úkoly jste plnili a ikdyby ano - vždy můžete zvolit druhou možnost při plnění úkolu. Jedinou slabinou může být menší hráčská interakce.
Hráči své tahy vzájemně moc neovlivní a duely jsou rozhodnuty na základě hození kostky. Upřímně mi to však zde nepřijde jako problém, jelikož duely nejsou ani zdaleka tím hlavním a interakce přichází ve formě čtení úkolů pro druhé hráče a některé úkoly i skvěle pobaví.