Fantasyobchod → imago
Náš internetový obchod navštíví až 350 000 zákazníků měsíčně. Jsou to fanoušci s nepřeberným množstvím koníčků – od hráčů deskových her, čtenářů fantastiky, hráče her na hrdiny, počítačových her, fandy filmů a seriálů až po milovníky čaje, netradičního cestování a přírodního životního stylu.
Dlouhá léta jsme nabývali pocitu, že název "fantasy obchod" má své brány přivřené a dovnitř pouští jen vyvolené - geeky, nerdy, pravověrné fanoušky. Náš svět je ale určen všem otevřeným hlavám – všem netradičním koníčkům, podivným zábavám, věcem co se nosí i nenosí. A tak jsme stvořili imago – prostor pro vše, co vám umožňuje vaše fantazie.
Jak probíhala volba názvu?
Byl to dlouhý proces. Nejdříve jsme dlouho a důkladně přemýšleli o tom, jací jsme a jak nás vidí naši zákazníci a fanoušci. Přemýšleli jsme o tom, co chceme lidem ukázat, co jim chceme dávat. Udělali jsme plán a společně jsme dali dohromady tři stovky návrhů.
Nakonec jsme ale nevybrali ani jeden z nich ☹️. Další sběr nápadů pak probíhal mezi našimi fanoušky. Zde se nám sešly další stovky návrhů a jeden z nich nás inspiroval. Stačila malá přesmyčka a imago bylo na světě!
Co je imago? Pro nás je imago fantazie, líbil se nám latinský původ slova (obraz, odtud obraznost, imaginace). Líbil se nám i odkaz k dílu spisovatele Roberta Holdstocka. V zásadě jsme ale nechtěli, aby byl název příliš explicitní – chtěli jsme prázdné místo, které si sami zabydlíme.
Proč a jak jsme změnili logo?
Po pravdě, se starým logem jsme měli spoustu starostí. Bylo velké, neforemné, špatně se nám s ním pracovalo. Chtěli jsme větší volnost, více elegance, více praktického užití a hlavně oko a ruku skutečného grafika, který nám logo navrhne. Záměrně jsme opustili tradiční fantasy symboliku – draky, meče runy... Chtěli jsme co nejvolnější symbol, který bude dobře vypadat na postapo plakátě, na planetě Arrakis, vedle loga Star Wars, se Zaklínačem nebo s Frodovým prstenem.
Pro nové logo jsme měli přísná kritéria, některá z nich šla tak trochu proti sobě. Martin Gottwald, který pro nás logo vytvářel, se u toho pěkně zapotil. Výsledkem byly stovky dílčích návrhů.
Chtěli jsme zkrátka, aby naše logo odkazovalo na naše staré já, aby v sobě mělo něco přírodního, aby bylo tak trochu hand made, aby bylo co nejjednodušší a abychom jej mohli použít na mnoha místech a mnoha způsoby...
Font našeho loga vychází z fontu s příznačným názvem Spock 🖖. Doplňkové barvy jsou odstíny zelené – se zelenou jsme se sžili již před mnoha lety a jakožto barva přírodní nás provází a bude provázet i nadále.
Do budoucna máme spousty dalších plánů a přerod v imago je jen prvním krokem k jejich uskutečnění. Děkujeme, že jste na této cestě s námi! ❤️